Rankingi serwisów internetowych, jak je interpretować?

W sieci jest mnóstwo różnych usług, narzędzi i miejsc, w których można udostępniać swoje treści, więc skąd masz wiedzieć, które z nich są dobre, a które nie?

Być może nie masz czasu, aby sprawdzić wszystkie serwisy i przekonać się, czy są warte Twojego zaufania. Tu z pomocą przychodzą rankingi serwisów internetowych.

Rankingi serwisów internetowych opierają się na wielu czynnikach, takich jak;

  • Popularność witryny
  • Inne strony internetowe, które zawierają odnośniki do niej (backlinks)
  • Liczba osób, które udostępniły witrynę w mediach społecznościowych (jeśli dotyczy)
  • Liczba osób, które odwiedziły witrynę w ciągu ostatnich 30 dni (jeśli dotyczy).

System rankingowy może być dostosowany do wielu różnych czynników w zależności od tego, czego szukasz. Na przykład, jeśli szukasz marketplace’u ecommerce, powinieneś zwrócić uwagę na liczby sprzedaży, a nie tylko na ruch na stronie. Jeśli szukasz serwisu społecznościowego, ważniejsze może być to, że ma on wielu aktywnych użytkowników, a nie tylko dużą liczbę odwiedzin w miesiącu.

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak interpretować ranking serwisów internetowych, nie musisz się już zastanawiać.

Rankingi serwisów internetowych opierają się na liczbie kliknięć i odsłon, które są mierzone za pomocą liczby trafień. Trafienia są tworzone przez serwer, gdy otrzymuje on żądanie od przeglądarki. Chociaż każde trafienie nie ma takiej samej wartości i z pewnością nie reprezentuje unikalnego użytkownika, liczba wejść na stronę jest nadal ważną miarą.

Współczynnik konwersji to kolejny ważny wskaźnik mierzący efektywność witryny.

Wskaźnik konwersji mówi o tym, ilu użytkowników kliknęło na Twoją stronę i dokonało zakupu lub zapisało się na coś przed opuszczeniem strony. Współczynnik konwersji jest zazwyczaj mierzony jako procent wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili witrynę, w stosunku do tych, którzy dokonali zakupu lub zapisali się na nią.

Jak interpretować rankingi serwisów internetowych i co one oznaczają dla Twojej firmy?

Istnieje wiele metod tworzenia rankingów serwisów internetowych. Metody te mogą być bardzo korzystne dla Twojej firmy. Jeśli potencjalny klient wejdzie na Twoją stronę internetową i zobaczy, że masz najwyższą pozycję w rankingu w swojej dziedzinie, jego zaufanie natychmiast wzrośnie.

Oto trzy sposoby, dzięki którym możesz stworzyć ranking swojej firmy.

  1. Recenzje
  2. Media społecznościowe
  3. Word-of-mouth

Recenzje: Popularną metodą jest uzyskanie informacji zwrotnej od ostatnich klientów poprzez recenzje, ankiety, itp. Te recenzje możesz umieścić na swojej stronie oraz na kontach w mediach społecznościowych, takich jak Facebook i Yelp, za darmo! Jedyne, co musisz zrobić, to pokazać ludziom, że zależy Ci na ich opinii poprzez zapewnienie doskonałej obsługi klienta. W ten sposób zbudujesz zaufanie i sprawisz, że będą chcieli podzielić się nim z innymi.

Najbardziej powszechnym sposobem mierzenia jakości usług jest przeprowadzanie ankiet. Często klienci są proszeni o ocenę otrzymanej usługi w określonej skali.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.